Vážení žadatelé a příjemci podpory.
Jak jsme Vás již infomovali formou depeše v systému MS2014+ na jednotlivých projektech, v současné době probíhá příprava podání žádosti o změnu SCLLD MAS Vladař včetně změny finančního plánu operačního programu IROP, která bude předána na ŘO IROP ke kontrole a schválení.
Co to znamená pro žadatele a příjemce 15. výzvy IROP 2?
Aby bylo možné podpořit všechny přijaté žádosti o podporu 15. výzvy IROP 2, bylo na jednání "RK MAS" rozhodnuto o potřebném navýšení alokace dané výzvy a to "přesunem potřebné alokace" z IROP 3 na IROP 2. Tento krok se řeší formou podání žádosti o změnu strategie MAS včetně finančního plánu operačního programu IROP. Žádost bude předložena na ŘO IROP ke kontrole a schválení. Po schválení podané žádosti o změnu ze strany ŘO IROP může MAS přikročit k navýšení alokace výzvy, tedy modifikaci a pak může být teprve ukončen Výběr projektů, zaslání výsledků žadatelům a předání žádostí o podporu k závěrečnému kroku hodnocení na CRR IROP.
O co přesně jde?
Zástupci MAS Vladař byli pověřeni podáním žádosti o změnu strategie SCLLD MAS Vladař, a to s vazbou na přesun potřebné alokace z fiše IROP 3 - Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi do fiše IROP 2 - Zvýšení připravenosti k řešení a řázení rizik a katastrof. Tato forma žádosti o změnu strategie MAS musí být postoupena kontrole a schvalovacímu procesu na ŘO IRO (řídící orgán IROP). Jakmile bude ukončen proces kontroly a schvalování ze strany ŘO IROP, které bude kladné, můžeme provést navýšení alokace a to formou modifikace 15. výzvy IROP 2. O dalším postupu a krocích Vás budeme opět informovat.
Co se bude nyní řešit na 15. výzvě IROP 2 a jak jsou na tom žádosti o podporu?
Jelikož musíme nejdříve vyčkat na výsledky žádosti o změnu, není možné zatím zveřejnit a informovat žadatele s výsledky jednání Rozhodvací komise MAS Vladař "RK MAS", která měla jednání 18. 11 .2020 a předat tak projekty 15. výzvy IROP 2 k ZOZ na ŘO IROP - CRR (závěrečné ověření způsobilosti / Řídící orgán IROP - Centrum regionálního rozvoje). Tak, jak je běžně zvykem dle pravidel a Interních postupů MAS. Nyní musíme vyčkat, až ŘO IROP schválí podanou žádost o změnu, po té může být provedena potřebná modifikace 15. výzvy, navýšení alokace výzvy a pak opět navážeme na formální dokončení procesu hodnocení za MAS Vladař.
Co z toho všeho plyne pro žadatele a příjemce 15. výzvy IROP 2?
Pro žadatele a příjemce se nic nemění, výše uvedená žádost o změnu a potřebné provedení modifikace výzvy NEMÁ ŽÁDNÝ VLIV na dosud ukončené hodnocení žádostí o podporu dané výzvy.
Případné dotazy směřujte na manažera operačního programu IROP - p. Nipauerová Andrea, e-mail: andrea.nipauerova@vladar.cz