Specifický cíl strategie:
|
1.1.1 Podpora zvyšování bezpečnosti v dopravě a rozvoj udržitelných forem dopravy
|
Název opatření:
|
IROP1: Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy
|
Vazba na specifický cíl IROP:
|
Tematické zaměření: SC 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy
Vazba na investiční prioritu: SC 4.1 Komunitně vedený místní rozvoj
|
Popis opatření:
|
Analytická část ukázala, že hustota dopravní sítě v území je nedostatečná a neodpovídá rozvojovým potřebám území. Mezi ně patří řídké pokrytí rychlostní cestami a silnicemi I. třídy, podfinancování údržby silnic II. a III. třídy a chybějící (či nezrekonstruované) chodníky. V některých úsecích tak neodpovídá kapacita komunikace reálnému tranzitu se všemi vedlejšími negativními důsledky.
Z toho důvodu a i díky zpětné vazbě samospráv i občanů je potřeba, aby opatření cílilo na zvyšování bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Pro chodce – budování bezbariérových chodníků, přechodů, radarových semaforů a dalších bezpečnostních prvků, které na zdejších komunikacích chybí nebo neodpovídají dopravním předpisům.
|
Typy projektů:
|
- Výstavba a modernizace přestupních terminálů, souvisejících záchytných parkovišť a parkovacích domů v přímé návaznosti na veřejnou hromadnou dopravu (VHD) – systém P+R (parkoviště pro osobní vozy s možností přestupu na VHD), K+R (forma kombinované přepravy s návazností individuální automobilové dopravy na VHD), zázemí pro VHD, výstavba návazných systémů B+R (prostor pro bezpečné uschování kola s možností přestupu na VHD). Součástí projektu může být doplňkově zeleň v okolí přestupních terminálů, budov a na budovách, budování doprovodné infrastruktury, např. stojanů na kola, úschoven kol.
- Výstavba, zavedení, rekonstrukce nebo modernizace inteligentních dopravních systémů (ITS) a dopravní telematiky pro veřejnou dopravu, zavádění nebo modernizace informačních systémů pro cestující, komunikačních systémů řidičů veřejné dopravy s dispečinkem, rezervačních, odbavovacích a platebních systémů pro veřejnou dopravu
- Zvyšování bezpečnosti dopravy, např. bezbariérový přístup zastávek, zvuková a jiná signalizace pro nevidomé, přizpůsobení komunikací pro nemotorovou dopravu osobám s omezenou pohyblivostí nebo orientací, doplňkově lze do projektu zařadit zeleň
|
Příjemci podpory:
|
- kraje
- obce
- dobrovolné svazky obcí
- organizace zřizované nebo zakládané kraji, obcemi nebo dobrovolnými svazky obcí
- provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, dopravci ve veřejné linkové dopravě podle zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
- dopravci ve veřejné linkové dopravě podle zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
- subjekty zajišťující dopravní obslužnost, uvedené v § 8 odst. 1 zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, tedy stát, kraje a obce, pokud poskytují veřejné služby v přepravě cestujících samy, a dopravci, kteří jsou provozovateli veřejné linkové dopravy podle zákona č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě, na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
|
Minimální a maximální výše:
|
Minimální a maximální výše způsobilých výdajů bude nastavena ve výzvě MAS.
|
Principy preferenčních kritérií:
|
Preferenční kritéria budou nastavena ve výzvě MAS.
|
Výsledky:
|
INDIKÁTORY VÝSLEDKU
|
Kód NČI2014+
|
název indikátoru
|
7 51 20
|
Podíl veřejné osobní dopravy na celkových výkonech v osobní dopravě
|
7 63 10
|
Podíl cyklistiky na přepravních výkonech
|
INDIKÁTORY VÝSTUPU
|
Kód NČI2014+
|
název indikátoru
|
7 04 01
|
Počet zařízení a služeb pro řízení dopravy
|
7 40 01
|
Počet vytvořených parkovacích míst
|
7 50 01
|
Počet realizací vedoucích ke zvýšení bezpečnosti v dopravě
|
7 52 01
|
Počet nových nebo rekonstruovaných přestupních terminálů ve veřejné dopravě
|
7 64 01
|
Počet parkovacích míst pro jízdní kola
|
|