Specifický cíl strategie:
|
1.7.1. Kvalitní vzdělávání pro každé dítě
|
Název opatření:
|
IROP 5 - Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení
|
Vazba na specifický cíl IROP:
|
Tematické zaměření: SC 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení
Vazba na investiční prioritu: SC 4.1 Komunitně vedený místní rozvoj
|
Popis opatření:
|
Cílem opatření je vybavit zařízení pro vzdělávání (školy, školská zařízení a další zařízení podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit), která umožní rozvíjet klíčové schopnosti, zlepšit kvalitu celoživotního učení, to je formálního (předškolního, základního, středního, vyššího odborného), zájmového a neformálního vzdělávání mládeže a dalšího vzdělávání dospělých. Pro dosažení cíle je nutné podpořit stavby, stavební úpravy a vybavení zařízení pro vzdělávání a dalších subjektů podílejících se na realizaci vzdělávacích aktivit pro výuku technických a řemeslných dovedností pro zvyšování zájmu žáků a studentů o přírodovědné a technické obory, pro odborné vzdělávání, využitelné i pro celoživotní učení a rekvalifikace v souladu s požadavky trhu práce.
|
Typy projektů:
|
- Podpora infrastruktury pro předškolní vzdělávání – podpora zařízení péče o děti do 3 let, dětských skupin a mateřských škol
- Stavby, stavební úpravy, pořízení vybavení za účelem zajištění dostatečné kapacity kvalitních a cenově dostupných zařízení péče o děti, ve vazbě na území, kde je prokazatelný nedostatek těchto kapacit, a tím umožnění lepšího zapojení rodičů s dětmi předškolního věku na trh práce. Součástí projektu na stavbu či stavební úpravy infrastruktury pro předškolní zařízení mohou být úpravy venkovního prostranství (zeleň, herní prvky)
- Podpora infrastruktury pro základní vzdělávání v základních školách
- Stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje žáků v následujících klíčových kompetencích:
- v oblastech komunikace v cizích jazycích
- v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd
- ve schopnosti práce s digitálními technologiemi
- Rozšiřování kapacit základních škol mimo vazbu na klíčové kompetence je možné pouze na území správního obvodu ORP se sociálně vyloučenou lokalitou
- Podpora sociální inkluze prostřednictvím stavebních úprav budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení a kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se SVP, nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám
- Zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu
- Podpora infrastruktury škol a školských zařízení pro střední a vyšší odborné vzdělávání
- Podpora infrastruktury pro celoživotní vzdělávání v klíčových kompetencích:
- v oblastech komunikace v cizích jazycích
- v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd
- ve schopnosti práce s digitálními technologiemi
- Podpora infrastruktury pro zájmové a neformální vzdělávání mládeže – stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje klíčových kompetencí formou zájmového a neformálního vzdělávání:
- v oblastech komunikace v cizích jazycích
- v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd
- ve schopnosti práce s digitálními technologiemi
- Doplňková aktivita – podporováno bude zahrnutí zeleně v okolí budov a na budovách, zelené zdi a střechy a zahrady
|
Příjemci podpory:
|
- Zařízení péče o děti do tří let
- Školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy
- Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit
- Kraje
- Organizace zřizované nebo zakládané kraji
- Obce
- Organizace zřizované nebo zakládané obcemi
- Nestátní neziskové organizace
- Církve
- Církevní organizace
- Organizační složky státu
- Příspěvkové organizace organizačních složek státu
|
Minimální a maximální výše:
|
Minimální a maximální výše způsobilých výdajů bude nastavena ve výzvě MAS.
|
Principy preferenčních kritérií:
|
Preferenční kritéria budou nastavena ve výzvě MAS.
|
Výsledky:
|
INDIKÁTORY VÝSLEDKU
|
Kód NČI2014+
|
název indikátoru
|
5 00 20
|
Podíl tříletých dětí umístěných v předškolním zařízení |
5 00 30 |
Podíl osob předčasně opouštějících vzdělávací systém
|
5 01 20
|
Počet osob využívající zařízení péče o děti do 3 let |
INDIKÁTORY VÝSTUPU
|
Kód NČI2014+
|
název indikátoru
|
5 00 00
|
Počet podpořených vzdělávacích zařízení |
5 00 01
|
Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení |
|