Vazba na výzvu řídícího orgánu IROP:
Podporované aktivity:
Struktura financování v opatření IROP 1:
Při financování projektu bude využita paušální sazba ve výši 7 % na paušální náklady. Základní podmínky aplikace paušální sazby jsou uvedeny v kapitole 7.2.3 Obecných pravidel.
Způsobilé výdaje se dělí na:
Účel a cíle projektu:
Specifický cíl strategie: |
Specifický cíl 1.2 V území MAS Vladař jsou dostupné všechny formy dopravy, kvalitní síť cest i moderní služby hromadné dopravy. Preferovány jsou alternativní formy dopravy, sdílení dopravních prostředků Opatření SC 1.2 1.2.1 - Bezpečná a atraktivní nemotorová doprava 1.2.2 - Udržovaná síť místních komunikací 1.2.3 - Udržitelná doprava |
||||||||||||||||||
Název opatření: |
Opatření 1 - IROP - Doprava "IROP 1 - Doprava" |
||||||||||||||||||
Vazba na specifický cíl IROP: |
Vazba a tématické zaměření IROP: Priorita 6 - Rozvoj městské mobility, SC 6.1 Podpora udržitelné multimodální městské mobility v rámci přechodu na uhlíkově neutrální hospodářství Vazba na specifický cíl IROP: Priorita 5 - Komunitně vedený máístní rozvoj, SC 5.1 Podpora integrovaného a inkluzivního sociálního, hospodářského a environmentálního místního rozvoje, kultury, přírodního dědictví, udržitelného cestovního ruchu a bezpečnosti v jiných než městských oblastech |
||||||||||||||||||
Popis opatření: |
Opatření 1.2.1 - Realizací opatření dojde k zatraktivnění alternativních forem dopravy, zvýšení bezpečnosti. Opatření podpoří zvýšení podílu udržitelných forem dopravy v regionu. Investice do vzniku, údržby a opravy oddělených cest a pruhů pro pěší, cyklisty, inline-bruslaře atp. od automobilové dopravy. Budování chodníků a cyklostezek za účelem dopravy do zaměstnání, školy, ale i k turistickému využití. Opatření 1.2.2 - V rámci investic bude docházet ke komplexnímu zhodnocení možných aktivit, např. při budování chodníků a místních komunikací bude v případě potřeby docházet také k pokládce energetických či datových sítí. Vytvořením a údržbou kvalitní sítě místních komunikací, včetně aplikace moderních bezpečnostních prvků dojde k zvýšení bezpečnosti v dopravě. Podporováno bude oddělení různých forem dopravy, zejména pěší a cyklo od motorové. V rámci opatření bude podporována také tvorba parkovacích míst pro možný přestup mezi různými formami dopravy. Vytvoření, údržba a modernizace kvalitní sítě místních komunikací s odpovídajícím povrchem a doprovodnými prvky i dostatkem parkovacích míst. Zvyšování bezpečnosti na komunikacích v obcích i mimo obce. Efektivní a bezpečné řízení dopravy. Zajištění napojení na další prvky a sítě dopravní infrastruktury. Opatření 1.2.3 - Podporou zavádění moderních technologií bude podpořeno efektivnější cestování formou použitelných spojů hromadné dopravy, případně sdílením dopravních prostředků. Efektivnější formy přepravy osob i zboží také napomůžou snížit vliv na životní prostředí. Investice do prostředků hromadné dopravy, sdílení dopravních prostředků v obcích s důrazem na udržitelnou a bezemisní mobilitu včetně potřebné infrastruktury. Koordinace hromadné a sdílené dopravy, telematika a prostředky pro další zefektivnění veřejné dopravy. Budování doprovodné infrastruktury, míst pro přestup z individuální na hromadnou dopravu. Opatření řeší dopravu osob i zboží a nákladu. |
||||||||||||||||||
Typy projektů: |
|
||||||||||||||||||
Příjemci podpory: |
|
||||||||||||||||||
Minimální a maximální výše: |
Minimální a maximální výše způsobilých výdajů bude nastavena ve výzvě MAS. |
||||||||||||||||||
Principy preferenčních kritérií: |
Preferenční kritéria budou nastavena ve výzvě MAS. |
||||||||||||||||||
Výsledky: |
|