Akce se zúčastnili žadatelé, kteří budou řešit podání žádsoti o podporu v rámci aktivit pro předškolní vzdělávání, infrastruktury základních škol a infrastruktury středních škol a vyšších odborných škol. Za MAS Vladař poskytla věcné informace k výzvě manažerka operačního programu IROP Andrea Nipauerová, dále proběhlo základní školení a seznámení žadatelů v systému ISKP 14+ / MS2014+. Tuto část můžeme za MAS Vladař uskutečnit dále jako další školení, které v případě dalšího zájmu bude po předešlé domluvě, respektive zájmu / přihášení, zajišťovat ing. Josef Ryšavý (viz. níže uvedený kontakt).
V příloze článku naleznete prezentaci k semináři výzvy, zápis ze semináře a další potřebníé přílohy jako výstup ze semináře.
DOTAZY ze semináře:
Dotazy na semináři byly cíleny převážně k hlavním podporovaným aktivitám a ke způsobilosti výdajů včetně dělení CZV (celkové způsobilé výdaje) a nezpůsobilé výdaje projektu, dále podmínky výzev jako u MŠ navyšování kapacit, u ZŠ venkovní učebny, u SŠ a VOŠ podpora řemeslných oborů dle předepsané přílohy č. P8A dokumentu Specifických pravidel pro žadatele a příjemce 68. výzvy / CLLD IROP.
Dále bylo konkrétně řešeno, že u 11. výzvy IROP 5 / aktivita pro "SŠ a VOŠ" v rámci podmínky zajištění bezbariérového přístupu mají školy udělenou výjimku a to v případě, pokud se jedná o druh školy, cituji:
"Učebny, výukové prostory a další školní pracoviště podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Tato podmínka se nevztahuje na výjimky uvedené v nařízení vlády č. 211/2010 Sb. (příloha č. 2. kategorie 1; 2; 4 a 6), o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do učebny (prostor) podpořené z IROP. Další stavební úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb. jsou způsobilým výdajem v hlavní aktivitě a žadatel popisuje potřebnost těchto úprav ve Studii proveditelnosti (osnova je přílohou č. 4C těchto Pravidel). Pokud je vzdělávací zařízení již bezbariérové a dostupnost výukových prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav rovněž ve Studii proveditelnosti."
Co nezapomenout před zahájením zpracování žádosti o podporu:
V případě dotazů, nejasností nebo řešení konkrétních případů v rámci zpracování žádosti o podporu a osnovy studie proveditelnsoti, kontaktujte: p. Nipauerová Andrea, tel: 724 168 451, e-mail: andrea.nipauerova@vladar.cz
V případě technické podpopry v systému MS2014+ / ISKP14+ kontaktujte: ing. Josef Ryšavý